Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Projekty edukacyjne / Projekty edukacyjne 2024/2025

powrót

„Mniej ekranów – więcej życia”.

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 33 DLA DZIECI I MŁODZIEŻY PRZEWLEKLE CHOREJ
W BYDGOSZCZY

 

 

PROJEKT EDUKACYJNY

 

 

TEMAT PROJEKTU:

„Mniej ekranów – więcej życia”

Rok szkolny 2024/25

 

Nie wierz w coś, co przeczytasz w internecie tylko dlatego, że jest cytatem obok obrazka sławnej osoby

 Abraham Lincoln

                                                             

Autorzy projektu:

Paulina Górska 

                                                                                              Marta Modrzyńska

                                                                                              Katarzyna Lewandowska

                                                           

SPIS TREŚCI

 

            WSTĘP…………………………………………………………..……...……………….........3

  1. Cele projektu ……………………………………….………………….……………...……...3
  2. Sposób realizacji ……………………………………………………………………………...3
  3. Plan realizacji projektu ...…………………………...……………………………………….3
  4. Metody, formy i techniki pracy …….……………………………………………….………4
  5. Czas trwania i zasięg projektu……………………………………………………………….4
  6. Pomoce dydaktyczne …………………………………………………………………………4
  7. Ewaluacja i prezentacja wyników projektu………………………………………………....4

 

WSTĘP

 

W dzisiejszych czasach ekrany są wszędzie: w naszych domach, szkołach, a nawet
w kieszeniach. Choć technologia przynosi wiele korzyści, nadmierne korzystanie z ekranów może mieć negatywny wpływ na nasze życie. Ważne jest, aby znaleźć równowagę między światem cyfrowym
a rzeczywistym. Nadmierne korzystanie z Internetu oraz ekranów stało się powszechnym zjawiskiem
w dzisiejszym społeczeństwie, wpływającym na różne aspekty życia codziennego. Zrozumienie
i kontrolowanie czasu spędzanego przed ekranem jest kluczowe dla zachowania zdrowego stylu życia
i dobrego samopoczucia. Realizacja projektu „ Mniej ekranów – więcej życia” ma na celu przybliżenie zagrożeń z nadmiernego korzystania z ekranów ale także zapoznanie uczniów z podstawowymi zasadami  korzystania z nich.

Projekt został opracowany w oparciu o treści zawarte w Programie Wychowawczo
-Profilaktycznym oraz założeniach podstawy programowej kształcenia ogólnego.

 

  1. CELE PROJEKTU:

 

Cel terapeutyczny:

  • Odreagowanie stresów, napięć związanych z pobytem w szpitalu poprzez uczestnictwo
    w zajęciach.

Cele ogólne projektu:

  • Zachęcenie uczniów do przyjrzenia się swojemu korzystaniu z social mediów, aby zwrócili uwagę na ilość czasu jaką na to poświęcają, treści jakie przyjmują oraz uczucia, które generuje używanie tych, że aplikacji,
  • Pogłębianie wiedzy na temat różnych zagrożeń z nadmiernego korzystania z nowych mediów,
  • Zapoznanie uczniów z podstawowymi zasadami korzystania z ekranów,
  • Przybliżenie nazw związanych z różnymi zagrożeniami np. cyberprzemoc, patostreaming, seksting, treści pro-ana,
  • Uświadomienie jak ważne są pasje, zainteresowania i hobby w życiu każdego człowieka,
  • Integracja wewnątrzszkolna,
  • Rozwijanie i prezentowanie indywidualnych uzdolnień ucznia,
  • Wyzwalanie optymizmu i radosnych emocji.

 

  1. SPOSOBY REALIZACJI

 

Projekt realizowany będzie w ramach pozalekcyjnych zajęć wychowawczych oraz dydaktycznych w klasach I-III SP w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym na oddziałach: Onkologii, Kardiologii, Endokrynologii, Neurologii i Pneumonologii.

 

  1. PLAN REALIZACJI PROJEKTU

 

  1. Nasze pasje, zainteresowania, spędzanie wolnego czasu, hobby a spędzanie czasu przed ekranami.
  2. Konsekwencje nadmiernego korzystania z nowych mediów.
  3. Cyfrowa równowaga – poznajemy zasady.
  4. Dzień Bezpiecznego Internetu.

 

 

  1. METODY, FORMY I TECHNIKI PRACY:

 

  1. oparte na słowie,
  2. oparte na obserwacji,
  3. oparte na praktycznej działalności uczniów,
  4. metody aktywizujące,
  5. praca w grupach i indywidualna,
  6. rozmowy kierowane z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, filmów edukacyjnych
  7. swobodne wypowiedzi,
  8. praca z komputerem,
  9. praca z wykorzystaniem książek, ulotek, poradników,
  10. zajęcia plastyczne,
  11. rozwiązywanie zagadek, krzyżówek, rebusów, wykreślanek w formie tradycyjnej i online,
  12. gry dydaktyczne,
  13. quizy tematyczne.
  14. CZAS TRWANIA I ZASIĘG PROJEKTU:

Projekt realizowany będzie w dniach 10-14.02.2025 w Szpitalu Dziecięcym na oddziałach: Onkologii,  Kardiologii oraz Endokrynologii, Neurologii i Pneumonologii.

  1. POMOCE DYDAKTYCZNE:
  2. różnorodne środki plastyczne,
  3. komputer, tablet, laptop, tablica multimedialna
  4. prezentacja multimedialna,
  5. albumy, ulotki, poradniki z ilustracjami,
  6. wzory i szablony,
  7. rozrywki umysłowe i gry dydaktyczne.

 

  1. EWALUACJA I PREZENTACJA WYNIKÓW:

 

  1. Quizy tematyczne.
  2. Wystawa prac plastycznych na holu WSD wykonanych prac podczas zajęć.
  3. Obserwacja uczniów i pozyskiwanie informacji zwrotnych.