Projekt realizowany z uczniami miał na celu promowanie zdrowego stylu życia poprzez edukację na temat zdrowego odżywiania, technik relaksacyjnych oraz znaczenia aktywności fizycznej. Celem było nie tylko przekazanie wiedzy teoretycznej, ale także rozwój praktycznych umiejętności, które uczniowie będą mogli zastosować w codziennym życiu.
W ramach tego obszaru projektu uczniowie zapoznali się z podstawowymi zasadami zdrowego odżywiania, takimi jak: rola białek, węglowodanów, tłuszczów, witamin i minerałów w organizmie; zasady tworzenia zbilansowanej diety, znaczenie regularnych posiłków i nawadniania organizmu.
Kolejnym ważnym elementem była nauka technik relaksacyjnych. Uczniowie poznali: ćwiczenia oddechowe, medytację oraz proste techniki rozluźniające mięśnie. Zajęcia miały na celu redukcję stresu oraz poprawę koncentracji i samopoczucia. Zostali również zachęceni do codziennego stosowania poznanych technik, zarówno w kontekście nauki (np. przed ważnym sprawdzianem), jak i w życiu prywatnym, by lepiej radzić sobie z codziennymi trudnościami. Dodatkowym elementem był aspekt praktyczny, jak np. tworzenie planów dnia uwzględniających czas na odpoczynek, co może mieć istotny wpływ zarówno na zdrowie psychiczne i fizyczne.
Uczniowie poznali znaczenie regularnej aktywności fizycznej w poprawie kondycji, samopoczucia oraz zdrowia psychicznego oraz zostali zachęceni do codziennego wprowadzania ruchu do swojego dnia, niezależnie od formy aktywności.
Projekt miał na celu holistyczne podejście do zdrowia, uwzględniając zarówno fizyczny, jak i psychiczny aspekt dobrostanu. Uczniowie wykazali dużą motywację do zmiany swoich nawyków i chęć wprowadzenia zdrowych praktyk w życie. Dzięki połączeniu wiedzy teoretycznej z praktycznymi warsztatami uczniowie zyskali konkretne narzędzia do dbania o zdrowie.
Projekt wpłynął na świadomość uczniów na temat znaczenia zdrowego odżywiania, aktywności fizycznej oraz odpowiedniego zarządzania stresem. Zajęcia były również okazją do integracji grupowej, wzmacniając współpracę i budowanie pozytywnych relacji między uczestnikami.
Na podstawie spostrzeżeń w toku realizacji projektu zasadnym wydaje się dalsze kontynuowanie edukacji w zakresie technik relaksacyjnych, włączając bardziej zaawansowane metody, takie jak terapia dźwiękiem czy techniki wizualizacyjne. Dziękujemy wszystkim uczestnikom projektu za aktywny udział.