Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Projekty edukacyjne / Projekty edukacyjne 2024/2025

powrót

Podsumowania projektu "Wędrujące szkolne kamyczki".

W dniach 6–10 maja 2025 roku realizowany był projekt edukacyjny „Wędrujące szkolne kamyczki”, skierowany do uczniów przebywających na leczeniu w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym w Bydgoszczy na oddziałach Neurologii, Neurochirurgii, Laryngologii i Rehabilitacji oraz w Klinice Pediatrii, Alergologii i Gastroenterologii a także w Klinice Pediatrii, Hematologii i Onkologii Szpitala Uniwersyteckiego im A. Jurasza.
Projekt był skierowany do uczniów przebywających na leczeniu w ww. placówkach i miał na celu promowanie działalności szkoły szpitalnej, rozwijanie kreatywności uczniów oraz budowanie więzi i wspólnoty szkolnej.
Podczas projektu uczniowie, pod opieką nauczycieli, tworzyli oryginalne prace plastyczne – malowane kamyki ozdabiane markerami akrylowymi, opisywane hasztagami (#zs33bydgoszcz, #kamyczki) oraz kodem pocztowym 85-094 Bydgoszcz. Niektóre kamienie dodatkowo opatrzono inspirującymi hasłami, np. „Uśmiechnij się!”, „Każdy dzień jest nową szansą”, co miało wzmocnić ich emocjonalny przekaz.
Działania w ramach projektu obejmowały:
- Wprowadzenie teoretyczne – prezentacja idei projektu i historii szkoły szpitalnej;
- Warsztaty artystyczne – projektowanie, malowanie i oznaczanie kamieni;
- Zajęcia integracyjne – rozmowy o wartościach, emocjach, sile drobnych gestów;
- Ewaluację codzienną – poprzez „Kamyk inspiracji” i „Mapę uczuć”, gdzie uczniowie wyrażali swoje emocje i refleksje;
-Częścią projektu zaplanowaną po hospitalizacji było rozmieszczenie przez uczniów i nauczycieli gotowych kamyków w różnych miejscach Bydgoszczy i okolic, by dzielić się przesłaniem radości, nadziei i dobra.
- Zwieńczeniem projektu była wspólna rozmowa podsumowująca oraz utworzenie galerii zdjęć wykonanych kamyków.
Projekt nie tylko pobudził twórczą aktywność uczniów, ale także był okazją do promocji szkoły szpitalnej w przestrzeni miejskiej i w mediach społecznościowych. Osoby, które odnajdą kamyki, mogą podzielić się tym wrażeniem w grupach takich jak „Kamyczki” na Facebooku, co daje uczestnikom szansę na śledzenie dalszych losów ich prac.
Dzięki realizacji projektu uczniowie doświadczyli radości tworzenia, współpracy oraz poczucia wpływu na świat wokół – pokazując, że nawet będąc w szpitalu, można nieść dobro i pozytywną energię innym ludziom.
Autorki i realizatorki projektu:
Marta Stępkowska-Helińska
Martyna Piechocka
Żaneta Glogowska