Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Projekty edukacyjne / Projekty edukacyjne 2023/2024

powrót

Sprawozdanie z projektu edukacyjnego organizowanego przez ZS nr 33 w Bydgoszczy rok szkolny 2023/ 2024

Nazwa projektu: „Pleciemy makramę”
Autor i organizator: Aleksandra Korecka-Gruszka
Termin trwania: rok szkolny 2023/2024
Oddziały, na których był realizowany projekt:
SU: Klinki Psychiatrii Dziennej i Stacjonarnej

Cele projektu:

Cel główny:
• poznanie nowych form rozładowania napięć i negatywnych emocji związanych z chorobą oraz pobytem w szpitalu,
• rozwijanie kreatywności, poczucia sprawczości, wiary we własne możliwości,
• kształtowanie postaw wolontariackich.

Cele szczegółowe:
• przybliżenie historii, zasad i technik makramy,
• praktyczna nauka podstawowych splotów makramowych,
• tworzenie ozdób okolicznościowych, elementów biżuterii np. bransoletek, przedmiotów codziennego użytku typu breloki, chwosty,
• pomoc w odnajdowaniu pasji, pokazanie różnych sposobów spędzania wolnego czasu w oderwaniu od komputera,
• integracja środowiska szpitalnego.

Cele terapeutyczne:
• eliminowanie napięć poprzez stwarzanie warunków do osiągania sukcesów i zadowolenia z udziału w zajęciach terapeutycznych,
• poprawa nastroju poprzez stwarzanie sytuacji do odczuwania pozytywnych emocji w związku z przyjazną tematyką projektu.

Osiągnięte efekty, wnioski:

W roku szkolnym 2023/2024, zgodnie z założeniami projektu, przeprowadzono następujące działania:
• przedstawienie historii, idei i prostych technik makramy,
• nauka podstawowych splotów: makramowy płaski, żebrowy,
• wykonanie prostych ozdób świątecznych,
• tworzenie różnych bransoletek: bransoletki przyjaźni, bransoletki w stylu „Shamballa”, na gumce,
• wykonanie breloków, chwostów,
• spotkanie z gościem: p. Małgorzata Kiełczyńską, „Alchemia szydełka”

Uczniowie chętnie uczestniczyli w zajęciach, z zaangażowaniem poznawali nowe sploty i tworzyli własne wyroby. Zaproponowana działalność miała widoczny wpływ na obniżanie napięć spowodowanych pobytem w szpitalu oraz wzrost motywacji do dalszej pracy.
Wspólna nauka zachęcała uczniów do integracji oraz wzajemnej pomocy w opanowaniu poszczególnych umiejętności. Zachęcono młodzież do nauki nowych działań manualno-plastycznych oraz poznawania ciekawych i pożytecznych sposobów na spędzanie czasu wolnego.

Sprawozdanie sporządziła:
Aleksandra Korecka-Gruszka