Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Projekty edukacyjne / Projekty edukacyjne 2023/2024

powrót

Podsumowanie projektu „Z chemią za pan brat”.

    Czy chemia musi być nudnym przedmiotem, który kojarzy nam się tylko z molami, symbolami pierwiastków i wzorami chemicznymi? Zdecydowanie nie. W tym celu został stworzony Projekt „Z chemią za pan brat”, który realizowany był w miesiącu maj w naszej placówce, a którego zwieńczeniem były zorganizowane obchody Dnia Chemika. Uczniowie w poszczególnych blokach tematycznych przekonali się, że chemia towarzyszy nam każdego dnia, czasem nawet nie zdając sobie sprawy, jakie substancje i związki chemiczne są wokół nas. Poczynając od bloku „Chemia w kuchni” badali obecność skrobi w produktach spożywczych oraz wykonali kryształki soli, a także analizowali skład chemiczny poszczególnych produktów pod kątem barwników, konserwantów i zagęstników. W drugim bloku tematycznym „Chemia w łazience” samodzielnie wykonali mydełka, a także przygotowali naturalne kosmetyki – maseczki i pillingi, a następnie na podstawie dostępnych treści analizowali skład kosmetyków, których używają na co dzień. W ramach bloku „Chemia w ogrodzie” wykonali piękne plakaty oraz poznali rodzaje nawozów, ich zastosowanie oraz wpływ na dane rośliny, a także dowiedzieli się o wpływie pestycydów na zdrowie człowieka. Mimo, iż niektóre eksperymenty wydawały się trudne to poprzez samodzielne wykonywanie doświadczeń uczniowie lepiej zrozumieli i utrwalili treści programowe. Na zakończenie projektu wzięli udział w obchodach Dnia Chemika. Dzięki przeprowadzonym doświadczeniom przekonali się jak wystrzałowa jest mandarynka oraz jak wybuchowe mogą być drożdże, stworzyli tęczę gęstości, zbadali właściwości sorpcyjne gleby, ukryli mgłę w butelce i wiele innych. Z dużym zaciekawieniem uzupełniali swoją kartę pracy otrzymując naklejkę za wykonane zadanie z danego stanowiska badawczego. Potwierdza to tylko fakt, jak ważną rolę w edukacji odgrywa przeniesienie wiedzy teoretycznej na stronę praktyczną. Na podsumowanie projektu zorganizowano konkurs chemiczny. Wszystkim, którzy brali udział w konkursie gratulujemy bardzo dobrych wyników i zachęcamy do nieustawania w zagłębianiu wiedzy w dziedzinie chemii.

A oto lista laureatów:
W kategorii uczniowie szkoły podstawowej:
1. Wiktoria kl. VIII
2. Tobiasz kl. VIII
3. Klaudia kl. VIII
W kategorii uczniowie szkoły ponadpodstawowej:
1. Adrian II Technikum
2. Lena III LO
3. Amelia III LO

Gratulujemy i zachęcamy do dalszej aktywności w projektach i konkursach realizowanych w naszej placówce.
J. Rocławska, , D. Karwowska, A. Matuszak B. Gęborys