Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Projekty edukacyjne / Projekty edukacyjne 2022/2023

powrót

Z sercem za pan brat.

        W ramach obchodów Tygodnia Wiedzy o Wrodzonych Wadach Serca, w dniach od 13 – 18 lutego 2023 roku w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym realizowany był projekt edukacyjny na temat: „Z sercem za pan brat”. Wszystkie działania edukacyjno – wychowawcze związane z tym zagadnieniem miały na celu poszerzenie wiedzy uczniów na temat anatomii i funkcjonowania układu krążenia, chorób serca oraz zdrowego trybu życia prowadzącego do dobrej kondycji serca. Projekt opracowany został w oparciu o treści zawarte w Programie Wychowawczo Profilaktycznym Szkoły oraz założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego. Przez cały tydzień w ramach pozalekcyjnych zajęć wychowawczych na oddziałach: kardiologii, neurologii, neurochirurgii i pneumonologii odbywały się spotkania wynikające z trzech bloków tematycznych: „ABC zdrowego serca”, „W krainie przedsionków, komór oraz kilometrów żył i tętnic” oraz „Chwila dla twojego serca – rozmowa z kardiologiem”. Różnorodne metody, formy i techniki pracy pozwoliły naszym uczniom aktywnie żyć z chorobą pomimo dolegliwości związanych z hospitalizacją. Zajęcia zostały zaplanowane w taki sposób, by każdy uczestnik miał szansę osiągnąć sukces i zadowolenie z wykonanej przez siebie pracy plastycznej, rozrywkowej, intelektualnej, a przyjazna atmosfera spotkań sprzyjała realizacji celów terapeutycznych oraz integracji grupy wychowawczej. W ramach podsumowania projektu uczniowie rozwiązywali quizy tematyczne, testy wiedzy, a także samodzielnie tworzyli zadania interaktywne. Zwieńczeniem tygodnia „Z sercem za pan brat” jest wystawa prac plastycznych, którą można obejrzeć w holu Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego.

Autorki projektu: M. Sakowska, M. Modrzyńska, M. Górska