Projekt edukacyjny „Razem przez cztery pory roku” to projekt, który miał skłonić uczniów do refleksji nad sobą, zauważenia własnych potrzeb, możliwości oraz poznania kierunków swojego rozwoju. Zaplanowane w ramach projektu przedsięwzięcia były okazją do poznawania siebie, swoich możliwości, kształtowania właściwych relacji społecznych, wzajemnej integracji, budowania postaw życzliwości i wrażliwości na potrzeby własne i innych, a także szukania dróg własnego rozwoju. Ideą tego projektu było również podejmowanie przez nauczyciela działań, zmierzających do kształtowania zainteresowań uczniów oraz wprowadzenia ich w życie kulturalne. Motywem przewodnim projektu były pory roku. Uczniowie przygotowywali gazetkę szkolną na każdą porę roku. Tworzeniu jej towarzyszyły rozmowy, dyskusje, prace plastyczne, fotografia, ciekawe filmy zgodne z tematyką pory roku oraz literatura i sztuka. W trakcie realizacji projektu został wykorzystany sprzęt zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłości. Dzięki uczestniczeniu w realizacji projektu uczniowie nauczyli się siebie samych i siebie nawzajem; zintegrowali się jako grupa; poznali swoje potrzeby, możliwości; odkryli talenty, co pomogło im w wyborze dalszego kierunku kształcenia i rozwoju.
K. Niedzwiec, A. Stefanik