Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Projekty edukacyjne / Projekty edukacyjne 2021/2022

powrót

Projekt edukacyjny „Wspaniały Świat Disneya”

WSTĘP

Disney kojarzy się nam z zauroczeniem, zabawą i przygodą – ale wywołuje też drganie serca, rozbudza nadzieje i daje poczucie bliskości. Walt był wielkim wizjonerem, przedsiębiorcą, producentem filmowym, reżyserem, scenarzystą, aktorem dubbingowym, animatorem i filantropem. To jemu zawdzięczamy animowane postacie, z którymi wielu z nas spędziło swoje dzieciństwo jak Myszka Miki, Kaczor Donald czy Pies Pluto. Disney to prawdziwa legenda historii animacji i filmu. Jak mało kto wiedział jak zamienić marzenia w rzeczywistość. Obdarzony był niesłychaną wyobraźnią i miał nieszablonowe podejście do rozwiązywania problemów.
Proponując projekt na temat świata Disneya mamy świadomość, że bajka jest przede wszystkim nieocenionym narzędziem w rękach nauczycieli. Uczy, bawi, wychowuje. Pozwala odkrywać wspaniały świat roślin, zwierząt i ludzi. Stanowi ponadto jeden ze sposobów spędzania wolnego czasu. Ma ogromny wkład w życie emocjonalne dziecka, w tworzenie jego osobowości. Kompensuje dziecku niedostatki, pomaga utrzymywać życiem emocjonalnym, chroni przed negatywnymi emocjami, smutkiem, żalem, lękiem, gniewem, uczy nowych zachowań i daje wzory osobowe, pomaga w adekwatnym postrzeganiu świata.
Projekt został opracowany w oparciu o treści zawarte w Programie Wychowawczo Profilaktycznym oraz założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego.

1. CELE PROJEKTU:

Cel terapeutyczny:
- Odreagowanie stresów, napięć związanych z pobytem w szpitalu poprzez uczestnictwo w zajęciach, poznawanie ciekawostek z życia i bohaterów W. Disneya.

Cele ogólne projektu:
- Pogłębianie wiedzy na temat życiorysu W. Disneya,
- Zapoznanie uczniów z filmami animowanymi i aktorskimi W. Disneya,
- Przybliżenie znanych i lubianych bohaterów disneyowskich ekranizacji,
- Uświadomienie znaczenia bajek w życiu każdego człowieka,
- Integracja wewnątrzszkolna,
- Rozwijanie i prezentowanie indywidualnych uzdolnień ucznia,
- Wyzwalanie optymizmu i radosnych emocji,

Cele operacyjne:
Uczeń:
- Zna życiorys W. Disneya,
- Wymienia filmy animowane i aktorskie,
- Zna i opisuje bohaterów disneyowskich ekranizacji,
- Zna znaczenie bajek w życiu człowieka,
- Odpowiedzialnie wykonuje powierzone zadania,
- Pracuje indywidualnie i w grupie.
- Rozwija indywidualne uzdolnienia poprzez udział w konkursie plastycznym.

2. SPOSOBY REALIZACJI

Projekt realizowany będzie w ramach pozalekcyjnych zajęć wychowawczych oraz przedszkolnych w Szpitalu Dziecięcym na oddziałach: Reumatologii, Neurologii i Kardiologii.


3. PLAN REALIZACJI PROJEKTU

1. Poznajcie Walta:

- Dzieciństwo i młodość W. Disneya.
- Pierwsze filmy krótkometrażowe i rodzinny biznes.
- Disneyland podbija świat.

2. Mikimania:

- Mysz, od której wszystko się zaczęło.
- Miki i przyjaciele.
- Myszka Miki światowa gwiazda.

3. Filmy animowane i aktorskie W. Disneya:

- Filmy animowane dla dzieci – Od „Parowiec Willie” do „Nasze magiczne Encanto”.
- Filmy aktorskie – Od „Wyspa Skarbów” do „ Wyprawa do Dżungli”.
- Znani i lubiani bohaterowie disneyowskich ekranizacji.

4. PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA

Uczeń:
1. Zna historię i pierwsze animacje W. Disneya.
2. Wymienia filmy animowane i aktorskie W. Disneya.
3. Wypowiada się na temat roli bajek w życiu człowieka.
4. Zna i wymienia bohaterów disneyowskich ekranizacji.
5. Rozumie znaczenie nowopoznanego słownictwa.
6. Współpracuje w grupie podczas wykonywania zadań.
7. Zauważa efekty swojej pracy - prezentuje i omawia wykonane prace wybranymi technikami.
8. Wykorzystuje komputer do wyszukiwania potrzebnych informacji i rozwiązywania zadań interaktywnych.
9. Wykorzystuje zdobyte informacje podczas działalności plastycznej.

5. METODY, FORMY I TECHNIKI PRACY:

a) oparte na słowie,
b) oparte na obserwacji,
c) oparte na praktycznej działalności uczniów,
d) aktywizujące,
e) praca w grupach i indywidualna,
f) rozmowy kierowane z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, książek oraz fragmentów bajek,
g) swobodne wypowiedzi,
h) praca z komputerem,
i) zajęcia plastyczne,
j) rozwiązywanie zagadek, krzyżówek, rebusów, wykreślanek w formie tradycyjnej i online,
k) gry dydaktyczne,
l) quizy tematyczne, konkurs plastyczny.


6. CZAS TRWANIA I ZASIĘG PROJEKTU:


Projekt realizowany będzie w dniach 13.12. - 18.12.2021 w Szpitalu Dziecięcym na oddziałach: Reumatologii, Neurologii i Kardiologii.


7. POMOCE DYDAKTYCZNE:


1. różnorodne środki plastyczne,
2. komputer, tablet, laptop, tablica multimedialna
3. prezentacja multimedialna,
4. albumy z ilustracjami,
5. wzory i szablony,
6. rozrywki umysłowe i gry dydaktyczne.

8. EWALUACJA I PREZENTACJA WYNIKÓW:

1. Quizy tematyczne.
2. Konkurs plastyczny – Wspaniali bohaterowie Disneya.
3. Wystawa pokonkursowa.
4. Obserwacja uczniów i pozyskiwanie informacji zwrotnych.

Autorzy projektu:
Marta Modrzyńska
Beata Kocoń
Milena Pawlak
Beata Deptuła