W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie klas 4-8 szkoły podstawowej oraz 1-3 liceum ogólnokształcącego przebywający na leczeniu w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym, a także w Klinice Psychiatrii Dziennej i Klinice Psychiatrii Stacjonarnej SU Nr1, aktywnie uczestniczyli w przedsięwzięciach mających na celu zastosowanie w praktyce zdobytych wiadomości w zakresie podstaw botaniki. Młodsi uczniowie mieli możliwość zaznajomienia się z zasadami prowadzenia obserwacji biologicznych i wykonania kart zielnika, zaś uczniowie mający podstawy metodyki badań biologicznych, pod nadzorem nauczyciela pogłębiali swoje umiejętności w oznaczaniu gatunków roślin zielnych, drzew i krzewów. Efektem projektu było pogłębienie wiedzy uczniów z morfologii roślin, rozpoznawanie gatunków roślin okrytonasiennych i nagonasiennych, wypracowanie umiejętności posługiwania się kluczem do oznaczania roślin oraz umiejętności prowadzenia i dokumentowania obserwacji. Oprócz wartości dydaktycznej kształtującej u uczniów konkretne wiadomości i umiejętności, realizacja projektu związana była także z aspektem terapeutycznym. Poprzez żywy kontakt z przyrodą i odkrywanie piękna tkwiącego w szczegółach uczniowie naszej szkoły z pewnością mogli odreagować stres związany z trudem hospitalizacji. Podsumowaniem całorocznej pracy była prezentacja zielników oraz wystawa zorganizowana w Holu Szpitala Uniwersyteckiego Nr 1, salach lekcyjnych i świetlicach.
Autor projektu: Anna Osowska