Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Projekty edukacyjne / Projekty edukacyjne 2019/2020

powrót

Podsumowanie projektu „II Wojna Światowa, Powstanie Warszawskie – nasza pamięć i tożsamość. Obchodzimy rocznice ważnych wydarzeń historycznych”

Podsumowanie projektu „II Wojna Światowa, Powstanie Warszawskie – nasza pamięć i tożsamość. Obchodzimy rocznice ważnych wydarzeń historycznych”

 

Uczniowie szkoły podstawowej i liceum przebywający w Klinice Pediatrii Hematologii i Onkologii we wrześniu i październiku mieli okazję uczestniczyć w projekcie związanym z 80 rocznicą II Wojny Światowej i 75 rocznicą Powstania Warszawskiego.

Podczas trwania projektu mogli pogłębić swoją wiedzę, odpowiedzieć na nurtujące ich pytania i wątpliwości, rozbudzić zainteresowanie i ciekawość tym tak ważnym dla naszej historii okresem.

Jak sami stwierdzili, chociaż od omawianych wydarzeń minęło już wiele lat, to przecież cały czas żyją wokół nas ci, którzy pamiętają tamte dni i cały czas w przestrzeni publicznej pojawiają się tematy związane z II Wojną Światową dotyczące np. reparacji wojennych, zwrotu zagrabionych przez Niemców i Rosjan dzieł sztuki, czy stosunku Polaków do prześladowanych w czasie okupacji  na terenie naszego kraju Żydów.

Aby zrealizować powyższe cele uczniowie:

  • zbierali informacje dotyczących omawianego okresu,
  • poznawali relacje świadków,
  • oglądali zdjęcia i fragmenty filmów,
  • interpretowali teksty kultury,
  • przygotowywali kartki dla powstańców,
  • wykonywali prace plastyczne,
  • plakat przypominający o potrzebie pamiętania o naszych bohaterach,
  • rozwiązywali zadania, krzyżówkę,
  • uzupełniali karty pracy.

Zaangażowanie uczniów w tok zajęć, ich otwartość, ciekawość i chęć  uzupełniania swojej wiedzy świadczą o tym, iż warto proponować uczniom i realizować z nimi projekty o tematyce historycznej.

 

Agnieszka Kiernicka, Katarzyna Sypniewska