Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Lewe menu / Programy i akcje

powrót

Podsumowanie programu Uczymy Dzieci Programować oraz Kodowanie na Dywanie.

W roku szkolnym 2024/24 uczniowie klas 1-3 z KPHiO, Gastroenterologii oraz KPS SU nr 1 uczestniczyli w Ogólnopolskim Programie: Uczymy Dzieci Programować oraz Międzynarodowym Programie: Kodowanie na Dywanie. Oba te programy dotyczyły wykorzystania narzędzi TIK w procesie dydaktycznym. Dzięki gotowym propozycjom zajęć z wykorzystaniem robotów, długopisów 3D, maty do kodowania dzieci wchodziły w cyfrowy świat korzystając z nowoczesnej technologii. Elementy kodowania, programowania realizowane były na zajęciach dydaktycznych zarówno w edukacji matematycznej, przyrodniczej jak i polonistycznej. Była to nauka przez zabawę i doświadczanie, która rozwijała u uczniów logiczne myślenie, kreatywność, zadaniowe podejście do rozwiązywanych problemów, a przede wszystkim kształtowała umiejętność pracy w zespole i komunikacji. Pracując z Ozobotem dzieci tworzyły kolorowe trasy dla niego, odczytywały sekwencje kodów, zaznaczały kody na trasach np. skręcanie, przyśpieszanie, tornado itp. Za pomocą krążków i kolorowych kartoników tworzyły różne zadania dla robotów na matach edukacyjnych. Dużo radości sprawiało im układanie zakodowanych obrazków na macie do czytanego tekstu oraz tworzenie różnych wzorów z wykorzystaniem długopisów 3D. Praca z robotami, kodowanie, elementy programowania były dla dzieci nie tylko świetną zabawą, ale przede wszystkim wartościową, wszechstronnie rozwijającą lekcją, która pozwoli im zdobyć kompetencje niezbędne w cyfrowym świecie w sposób angażujący i naturalny.
Katarzyna Sypniewska