Uczniowie Kliniki Psychiatrii Dziennej i Stacjonarnej podczas jednej z lekcji matematyki, w ciekawy i atrakcyjny dla nich sposób utrwalili wiadomości o układzie współrzędnych oraz dowiedzieli się, w jaki sposób obliczać pola i obwody figur w układzie współrzędnych. A to za sprawą wykorzystania technologii komputerowej tj. interaktywnych puzzli, możliwości Geogebry oraz figur płaskich wydrukowanych na drukarce 3D. Uczniowie mierzyli odpowiednie długości wydrukowanych figur i obliczali ich pola i obwody. Następnie umieszczali figury w układzie współrzędnych i również dokonywali obliczeń ich pól i obwodów. Formułowali wnioski. Wykorzystanie Drukarki 3D zakupionej w ramach programu #LaboratoriaPrzyszlosci, #LaboratoriaPrzyszłości urozmaiciło lekcję oraz pozwoliło na osiągnięcie założonego celu. Zaproponowane metody pracy i środki dydaktyczne zmotywowały uczniów do aktywności.