SCENARIUSZ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH
IMIĘ I NAZWISKO: Iwona Górczyńska
RODZAJ ZAJĘCIA: wychowanie plastyczne
TEMAT: Wykonanie gry planszowej „W lesie” lub „Gry z komputerem” jako alternatywy do gier komputerowych.
METODY:
• aktywizujące: integracyjna
• słowna: rozmowa
• czynna: zadań stawianych do wykonania
• oglądowa: pokaz, film
CELE OGÓLNE:
• odreagowanie stresów związanych z pobytem w szpitalu poprzez udział w zajęciach dydaktycznych
• uświadomienie zagrożeń, jakie niesie ze sobą zbyt częste i długie korzystanie
z komputera
• wykazanie możliwości wykorzystania czasu wolnego i zapobiegania uzależnieniom
• rozwijanie sprawności manualnych
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: piłeczka, akcesoria komputerowe, wykropkowane obrazki, kolorowanki, rebusy, gry planszowe, papierowe: kolorowe kółka, listki, choinki,
film „Uzależnienie od gier komputerowych”, schematy gier planszowych, klej, nożyczki, komputer.
PRZEBIEG ZAJĘCIA:
1.Zabawa integracyjna:
„Co najbardziej lubię robić”
- nauczyciel rzuca piłkę do dziecka rozpoczynając zdanie: ”Najbardziej lubię…”. Dziecko je kończy i odrzuca do prowadzącego.
2. Zagadka: Zmiana położenia akcesoriów komputerowych -prawidłowo określa zmianę w układzie przedmiotów.
3. Rozwiązywanie rebusów tematycznych z hasłami: ekran, monitor, komputer (dzieci starsze).
Ćwiczenie graficzne -wykańczanie wykropkowanego obrazka- komputer (dzieci młodsze)
4. Rozmowa: co to jest uzależnienie? Od czego można się uzależnić?
-wie, co to jest uzależnienie
(to inaczej nałóg, czynienie zależnym od czegoś, podległym).
5. Oglądanie filmu „Uzależnienie od gier komputerowych”
Rozmowa na temat filmu oraz innych możliwości wykorzystania czasu wolnego.
6. Pokaz różnych gier planszowych. Wykonanie gry planszowej „Gra z komputerem” (młodsze dzieci), „W lesie” (starsze dzieci).
Dzieci wyklejają trasę gry papierowymi kółkami w odpowiednim kolorze oraz doklejają choinki do gry „W lesie”.
ZAŁĄCZNIKI:
Scenariusz_Wykonanie_gry_planszowej_jako_alternatywy_dla_gry_komputerowej.doc