Prowadzący: Bożena Wysińska
Oddział: Klinika Chirurgii Dziecięcej Szpitala Uniwersyteckiego UMK
Grupa wiekowa: łączona
Data: 17.03.2011
Cele:
- Wprowadzenie radosnej atmosfery, przeciwdziałającej powstawaniu napięć emocjonalnych oraz odwrócenie uwagi od przykrych zabiegów poprzez udział w zajęciach wychowawczych poświęconych powitaniu nowej pory roku - wiosny
- Doskonalenie zręczności, szybkości i reakcji na sygnały
- Przestrzeganie zasady ,, fair play”w zabawach tematycznych
- Rozbudzanie inwencji twórczej i pomysłowości
- Kształcenie słuchu muzycznego i poczucia rytmu
- Poszarzanie wiadomości i doświadzczeń nt. wiosny
Metody:
- słowna: dyskusja, rozmowa,
- czynna: praktycznego działania,
- pokaz
Środki dydaktyczne:
komputer, film o wiośnie, tablica multimedialna, akordeon, kolorowe kartki ksero, kolorowe kółka duże, małe, biedronki na sznurkach, klej, nożyczki, taśma mocująca, kredki, sylaby z nazwami kwiatów wiosennych, kolorowe apaszki, kapelusz, bukiet kwiatów,opowiadanie o wiośnie
Strategiczne umiejętności ucznia |
Cele operacyjne, wskazówki |
Przebieg zajęć |
1. Efektywna współpraca w grupie i zespole. |
- Uczeń potrafi przygotować swoją wizytówkę do udziału w zajęciach. |
Powitanie. Przygotowywanie wizytówki – emblematu z imieniem na kartonikach w kształcie wydartego kwiatka |
2. Prezentacja własnego punktu widzenia i uwzględnianie poglądów innych. |
- ogląda film i slajdy z kwiatami wiosennymi, potrafi włączyć się do rozmowy tematycznej - maluje kwiat wiosenny na tablicy multimedialnej i określa jego nazwę |
Oglądanie filmu o wiośnie oraz prezentacja kwiatów wiosennych Malowanie własnych kwiatów na tablicy multimedialnej |
3.Odniesienia zdobytej wiedzy do praktyki |
- Słucha opowiadania o wiośnie, Potrafi wspólnie ubierać panią wiosnę w zgromadzone rekwizyty |
Wybór dziecka na panią wiosnę- wykorzystanie rekwizytów i wspólne strojenie dziecka wiosny Słuchanie opowiadania o wiośnie |
4. Odniesienia zdobytej wiedzy do praktyki |
- potrafi odszukać podane sylaby i utworzyć z nich nazwy kwiatów wiosennych |
Wyszukiwanie sylab tworzących nazwy kwiatów wiosennych |
5. Efektywne współdziałanie w zespole |
- Potrafi odnaleźć na ilustacji z kwiatami ukryte motyle |
Zabawa na spostrzegawczość-odszukiwanie na ilustracji z kwiatami ukrytych motyli |
6. Efektywne współdziałanie w zespole |
-Bierze udział w zaproponowanej zabawie-współzawodnictwie biedronek, uznaje zasadę ,, fair play” |
Zawody biedronek w parach umocowanych na sznurkach |
7. Odniesienie zdobytej wiedzy do praktyki. |
- Potrafi odgadnąć zagadkę |
Rozwiązywanie zagadki (marzec) |
8. Odniesienie zdobytej wiedzy do praktyki Poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystanie informacji. |
- potrafi rysować kreski tworzące trapez -w rytmie marszowym na 4/4 - radzi sobie ze złożeniem kół ich obcięciem i przyklejeniem w kompozycję kwiatową |
Zabawa muzyczno-plastyczna przy akompaniamencie piosenki marszowej Wycina trapez imitujący doniczkę Składa koła na pół trzy razy, obcina rogi, z uzyskanych kwiatków tworzy kompozycję w przygotowanej doniczce z papieru |
9. Prezentacja własnego punktu widzenia i uwzględnianie poglądów innych. |
- Uczeń ocenia swoje uczestnictwo w zajęciach Mocuje kompozycję kwiatową na wystawie |
Ewaluacja i podsumowanie zajęć |