Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Uroczystości szkolne / Uroczystości szkolne 2024/2025

powrót

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia 2024 w KPD.

Nasza placówka po raz kolejny włączyła się do obchodów Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Objęła w swych działaniach uczniów szkoły podstawowej oraz szkół ponadpodstawowych przebywających na leczeniu w Klinice Psychiatrii, Klinice Pediatrii, Hematologii i Onkologii Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 oraz Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego w Bydgoszczy.
Celem akcji jest przypomnienie tabliczki mnożenia w przyjemny, atrakcyjny sposób. Przedsięwzięcie jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją znajomość trudnych przypadków mnożenia.
Uczniowie przypominali sobie tabliczkę mnożenia na lekcjach matematyki. Układali domino, grali w takie gry jak „Memory”, „Hasło dnia”, „Matematyczne spacery”, rozwiązywali łamigłówki matematyczno-logiczne, także z wykorzystaniem Kart Grabowskiego, tworzyli plakaty, oglądali filmy. XIV Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, tj. dzień 15 listopada był podsumowaniem akcji. Wszyscy uczniowie zdali egzamin pisemny lub online i otrzymali imienne certyfikaty z tytułem Eksperta Tabliczki Mnożenia. Komisje Egzaminacyjne oraz Patrole Egzaminacyjne pod hasłem „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają” przepytywali starszych kolegów, nauczycieli, lekarzy, pielęgniarki, terapeutów, a także rodziców, a nawet pracowników ekipy remontowej. Osoby, które poprawnie odpowiedziały na wylosowane 5 pytań z tabliczki mnożenia otrzymywały odznaki eksperta tabliczki mnożenia.
Akcja ta wzbudziła wiele pozytywnych emocji, a na twarzach uczniów pojawił się uśmiech, zarówno wtedy, gdy zdali egzamin i otrzymali imienną legitymację, jak i wtedy, gdy odpytywali starszych kolegów. ŚDTM miał dla uczniów duże znaczenie, gdyż byli świadkami, jak dorośli ludzie denerwują się podczas odpowiadania na pytania z tabliczki mnożenia. Zrozumieli, że pozytywny stres jest potrzebny w życiu, bo pozwala na maksymalną mobilizację w działaniu. Dzięki uczestniczeniu w akcji uczniowie naszej szkoły przypomnieli sobie tabliczkę mnożenia
Koordynatorzy akcji: Katarzyna Niedzwiec, Katarzyna Mikołąjczak, Justyna Rocławska