Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Uroczystości szkolne / Uroczystości szkolne 2019/2020

powrót

Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia 2019

Nasza placówka już po raz trzeci włączyła się do Obchodów Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Objęła w swych działaniach uczniów szkoły podstawowej przebywających na leczeniu w Klinice Psychiatrii, Klinice Pediatrii, Hematologii i Onkologii Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 oraz na wybranych oddziałach Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego w Bydgoszczy.

Celem akcji jest przypomnienie tabliczki mnożenia w przyjemny, atrakcyjny sposób. Przedsięwzięcie jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją znajomość trudnych przypadków mnożenia.

W dniach od30 września do 3 października uczniowie przypominali sobie tabliczkę mnożenia na lekcjach matematyki. Układali domino, grali w takie gry jak „Memory”, „Hasło dnia”, „Matematyczne spacery”. Rozwiązywali łamigłówki matematyczno-logiczne wykorzystując przy tym tablicę interaktywną. Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, tj. dzień 4 października był uroczystym dniem w naszej szkole. Wszyscy uczniowie zdali egzamin pisemny i otrzymali imienne certyfikaty z tytułem Eksperta Tabliczki Mnożenia. Komisje Egzaminacyjne oraz Patrole Egzaminacyjne pod hasłem „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają” przepytywali starszych kolegów, nauczycieli, lekarzy, pielęgniarki, terapeutów, a także rodziców i ekipy sprzątające szpital. Ponadto, uczniowie wybrali się na szpitalne korytarze i odpytywali napotkane tam przypadkowe osoby oraz panie z recepcji szpitala, a także dotarli do szpitalnego sklepiku. Osoby, które poprawnie odpowiedziały na wylosowane 5 pytań z tabliczki mnożenia otrzymywały odznaki eksperta tabliczki mnożenia. Akcja ta wzbudziła wiele pozytywnych emocji, a na twarzach uczniów pojawił się uśmiech, zarówno wtedy, gdy zdali egzamin i otrzymali imienną legitymację, jak i wtedy, gdy odpytywali starszych kolegów, nauczycieli, rodziców, personel szpitala, a także przypadkowo napotkane osoby. ŚDTM miał dla uczniów duże znaczenie, gdyż byli świadkami, jak dorośli ludzie denerwują się podczas odpowiadania na pytania z tabliczki mnożenia. Zrozumieli, że pozytywny stres jest potrzebny w życiu, bo pozwala na maksymalną mobilizację w działaniu. Dzięki uczestniczeniu w akcji uczniowie naszej szkoły przypomnieli sobie tabliczkę mnożenia. Ponadto, przedsięwzięcie miało cel terapeutyczny – uczniowie mogli odreagować złe napięcia i stresy związane z pobytem w szpitalu.

Koordynatorzy akcji: Katarzyna Niedzwiec, Katarzyna Mikołąjczak, Justyna Rocławska