Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia (ŚDTM) (ang. World Multiplication Table Day) obchodzony jest już od siedmiu lat w każdy ostatni piątek września. W tym roku uroczystość odbyła się 29 września i brały w nim udział szkoły z różnych stron świata.
Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.
Nasza placówka po raz pierwszy włączyła się do Akcji ŚDTM. Objęła w swych działaniach uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum przebywających na leczeniu w Klinice Psychiatrii oraz Klinice Pediatrii, Hematologii i Onkologii Szpitala Uniwersyteckiego Nr 1 oraz na wybranych oddziałach Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego w Bydgoszczy.
W dniach 25-28 września uczniowie przypominali sobie tabliczkę mnożenia na lekcjach matematyki. Układali domino, grali w takie gry jak „Memory”, „Hasło dnia”, „Matematyczne spacery”. Rozwiązywali łamigłówki matematyczno-logiczne wykorzystując przy tym także tablicę interaktywną. Gdy nadszedł czas egzaminu – dzień 29 września byli przygotowani na piątkę. Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia był uroczystym dniem w naszej szkole. Wszyscy uczniowie zdali egzamin pisemny i otrzymali imienne LEGITYMACJĘ MT EXPERT. Dużo pozytywnych emocji wywołał w nich gest przybicia żółwika z członkami Komisji Egzaminacyjnej po zdanym egzaminie. Komisje Egzaminacyjne oraz Patrole Egzaminacyjne pod hasłem „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają” przepytywali starszych kolegów, nauczycieli, lekarzy, pielęgniarki, terapeutów, a także rodziców i ekipy sprzątające szpital. Osoby, które poprawnie odpowiedziały na wylosowane 5 pytań z tabliczki mnożenia otrzymywały odznaki eksperta tabliczki mnożenia. Akcja ta wzbudziła wiele pozytywnych emocji, a na twarzach uczniów pojawił się uśmiech, zarówno wtedy, gdy zdali egzamin i otrzymali imienną legitymację, jak i wtedy, gdy odpytywali starszych kolegów, nauczycieli, rodziców i personel szpitala. Podczas dobrej zabawy uczniowie przypomnieli sobie tabliczkę mnożenia. ŚDTM miał dla uczniów duże znaczenie także w nawiązywaniu poprawnych relacji społecznych, czasami tak trudnych do zaobserwowania na co dzień, szczególnie wśród uczniów Kliniki Psychiatrii. Ponadto, przedsięwzięcie miało cel terapeutyczny – uczniowie mogli odreagować złe napięcia i stresy związane z pobytem w szpitalu.
Koordynatorzy akcji: Katarzyna Niedzwiec, Katarzyna Mikołajczak.