Uroczystości szkolne / Uroczystości szkolne 2018/2019

powrót

Obchody Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia.

Nasza placówka po raz drugi włączyła się do Obchodów Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Objęła w swych działaniach uczniów szkoły podstawowej oraz gimnazjum przebywających na leczeniu w Klinice Psychiatrii oraz Klinice Pediatrii, Hematologii i Onkologii Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 oraz na wybranych oddziałach Wojewódzkiego Szpitala Dziecięcego w Bydgoszczy.

Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości po wakacjach. Natomiast dorośli mogą dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia.

W dniach 24-27 września uczniowie przypominali sobie tabliczkę mnożenia na lekcjach matematyki. Układali domino, grali w takie gry jak „Memory”, „Hasło dnia”, „Matematyczne spacery”. Rozwiązywali łamigłówki matematyczno-logiczne wykorzystując przy tym tablicę interaktywną. Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia, tj.28 września był uroczystym dniem w naszej szkole. Wszyscy uczniowie zdali egzamin pisemny i otrzymali imienne certyfikaty z tytułem Eksperta Tabliczki Mnożenia. Komisje Egzaminacyjne oraz Patrole Egzaminacyjne pod hasłem „Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają” przepytywali starszych kolegów, nauczycieli, lekarzy, pielęgniarki, terapeutów, a także rodziców i ekipy sprzątające szpital. Ponadto, uczniowie wybrali się na szpitalne korytarze i odpytywali napotkane tam przypadkowe osoby oraz panie z recepcji szpitala, a także dotarli do szpitalnego sklepiku. Osoby, które poprawnie odpowiedziały na wylosowane 5 pytań z tabliczki mnożenia otrzymywały odznaki eksperta tabliczki mnożenia. Akcja ta wzbudziła wiele pozytywnych emocji, a na twarzach uczniów pojawił się uśmiech, zarówno wtedy, gdy zdali egzamin i otrzymali imienną legitymację, jak i wtedy, gdy odpytywali starszych kolegów, nauczycieli, rodziców, personel szpitala, a także przypadkowo napotkane osoby. ŚDTM miał dla uczniów duże znaczenie, gdyż byli świadkami, jak dorośli ludzie denerwują się podczas odpowiadania na pytania z tabliczki mnożenia. Zrozumieli, że pozytywny stres jest potrzebny w życiu, bo pozwala na maksymalną mobilizację w działaniu. Dzięki uczestniczeniu w akcji uczniowie naszej szkoły przypomnieli sobie tabliczkę mnożenia. Ponadto, przedsięwzięcie miało cel terapeutyczny – uczniowie mogli odreagować złe napięcia i stresy związane z pobytem w szpitalu.

Koordynatorzy akcji: Katarzyna Niedzwiec, Katarzyna Mikołajczak