Uczestnicy imprezy związanej z obchodami Światowego Dnia Serca Czworonożni przyjaciele w Klinice Onkologii  w Szpitalu Uniwersyteckim nr 1 Dogoterapia  na Oddziale Neurologii w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym Uczniowie podczas zajęć szkolnych o charakterze terapeutycznym.

Uroczystości szkolne / Uroczystości szkolne 2014/2015

powrót

Bajkowóz - sprawozdanie, marzec 2015 - zobacz galerię zdjęć

W miesiącu marcu odbyło się pięć spotkań z Bajkowozem. Trzy z nich miały charakter "wędrującej biblioteki szpitalnej" i polegały na udostępnianiu lektur stanowiących jego księgozbiór. Staraliśmy się dotrzeć do wszystkich pacjentów przebywających na leczeniu w Wojewódzkim Szpitalu Dziecięcym w Bydgoszczy. Obecnie '"wędrować" możemy po ośmiu oddziałach. Dzięki formie Bajkowozu, która ciągle wzbudza zachwyt wśród uczniów, rodziców i personelu medycznego, a rozmowy o książkach i zachęcanie do ich czytania, to prawdziwa przyjemność. Zachęcamy rodziców i dzieci do korzystania z księgozbioru Bajkowozu codziennie, także podczas dni nieobecności bibliotekarza.

Zorganizowaliśmy także dwie imprezy czytelnicze:

1) Sztuka opiekowania się, czyli czytamy i omawiamy treść książki L. Geffenblada pt. "Kamyki Astona". Dzięki tym zajęciom zapoznaliśmy młodych czytelników z pojęciem empatii. Przygotowaliśmy list do starej Góry i porośliśmy uczniów o pomoc w odbudowie jej kryształowego serca. Aby górze nie było smutno, uczniowie ułożyli jej wesołą rymowankę. Część jej słów stanowiły pierwsze litery wybranych stron pewnej książki. Uczestnicy spotkania wypowiadali się także na temat tego, kim, lub czym musza się opiekować. Zaprojektowaliśmy także domek dla jednego z kamyków głównego bohatera książki - Astona. Następnie do wybranych przez siebie przedmiotów z Bajkowozu ukladali historyjkę jego pochodzenia. Na zakończenie spotkania zagraliśmy w "kamienną twarz". Liczba uczestników – 12.

2) Sowa-Ryszard odwiedza... - sowa-pacynka, której nasi czytelnicy nadali imię Ryszard, odwiedza wszystkich tych, którzy ze względu na stan zdrowia, nie mogą wziąć udziału w zajęciach grupowych. Zadaniem Ryszarda jest zachęcenie do wspólnego czytania, omawiania treści wybranych książek oraz udział w zabawach bajkowozowych (m.in. wybierz książkę lub przedmiot, który w pewien sposób cię charakteryzuje, szuflada pełna niespodzianek, zadania do wylosowania). Przeczytaliśmy i omówiliśmy treść takich książek jak: "Kamyki Astona", "Czarną książkę kolorów" oraz "Płaszcz Józefa". Dzięki tym spotkaniom, nawet na najsmutniejszych twarzach pojawił się uśmiech. Mali pacjenci zapominali o trudnej rzeczywistości szpitalnej i chętnie uczestniczyli w zajęciach. Największą radość sprawiało im tzw. budzenie śpiącego Ryszarda, czyli wchodzenie w rolę sowy-czytelnika (zabawa pacynką). Liczba uczestników – 20.